الأحد، 11 أبريل 2010

لسه مكتوب كتابى وحماتى خنقانى

 سؤال من ع ا م
تقول فيه
عيزة حد يقولى اعمل اية فى نفسى
عيزة اتغير عيزة احافظ على سرى لنفسى ومش بعرف اتكلم مع حماتى وبخاف منها انا لسة مكتوب كتابى من سنة بس بتقعد تستجوبنى كتير قوى عن اهلى وانا زى الهبلة بتكلم وتسالنى عن ابنها وتقولى اتفقتوا انتى ومحمد على اية وقاليك اية وهتعملوا اية لحد مازهقت




حتى كنت عندها امبارح قالت كلمة ضيقاتنى او انا حساسة جدا فزعلت انا رفيعة خالص بس طولى مناسب لوزنى وهى واولادها تخان قوى فقالت لى كلى عشان تتخنى شوية وبعدين صنت كدة وشافت مزيعة رفيعة فى التليفزيون وقالت هى مالها مخاشبة كدة لية وبعدين انا لى اخت بنتها ناضكت وكبرت قوى
فبنتها قالت لى اللى يشوفك ماشية مع بنت اختك يقول انها هى اللى خالتك مش انتى جسمها كبر عنك قولت لهم اة هى كبرت وبقت عسل
ومعرفتش احرجهم ولا اقولهم حاجة ولا عرفت ارض
خيفة يتكلموا كدة امام خطيبى وينظر لى بمانظورهم ذى ماهم شايفينى


وانا جالسة برضة كل شوية يتكرر الكلمة دى امامى ان ام البنت دى كانت عيزة اخى لبنتها ومرة تقول تلاقى امها عيزة تشوفيك سألتها عيزة تشوفنى لية طبعا عيزة تشوف من البنت اللى فضلها على بنتى




عيزة رض دلوقتى منكم يااحبابى بيما يرضى اللة


اصارح خطيبى واقولة امك بتقول واختك بتقول وانا بتضايق ز


ولا اكبت فى نفسى ولااتصرف معهم ازاى انا مش عيزة اشكر فى نفسى واللة واللة واللة انا معملتى كويسة جدا معاهم وطيبة وكل كلمة حلوة بتتطلع من بقى




اتكلم معاه واقولة طبعا هيروح يتخانق معهم ويقولوا عليا بوقع بنهم وفتانة
ومتشكرة لحسن اهتمامكم ورضضكمم عليا بيمايرضى اللة

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

معلشي استحملي عشان خاطرخطيبك