السبت، 10 أبريل 2010

خطيبى عاوز منى حجات قله أدب

هذه الرساله من السائله م س ع
تقول

 انا اتخطبت من 5 شهور تقريبا عشت مع خطيبى لحظات وايام حلوة اوى بس كانت مضيقانى حاجة واحدة بس كانت نظراتة ليا تخلى اللى ميتكسفش ينكسف قلت يمكن بيتهيالى وبعدين من فترة حاول يبوسنى بس مش من خدى طبعا ولما اتخنقت معاه فضل مخاصمنى اسبوعين لحد مانا اللى صالحته ولما رجعلى كان عادى فى تصرفاتة مؤدب جدا ادام اى حد لكن لما بنبقا لوحدنا بيبقى عاوز حاجات كتير ولما اتخنقت معاه تانى اقترح عليا اننا نكتب كتابنا لكن انا لسة فى سنة 2 وخايفة لما نكتب الكتاب تزول الحواجز دى لاننا لوكتبنا الكتاب مش هقدر امنعه من انه يعمل اللى فى دماغه ساعات فكرت افسخ الخطوية لكنى بحبه اوووى اوووى وانا عارفة انه بيحبنى اكتر من نفسه هو قليل الادب اوى لكن اللى مطمنى ان ده معايا انا بس مش مع كل البنات...... ساعات افكر اقول لماما بس بنكسف اوى ولما اقوله بلاش قلة ادب يقولى انى اللى مؤدبة زيادة عن اللزوم اعمل ايه معاه

         


                                         الجواب ع السؤال


                                                                 
شوفى يابنتى
بلاش تكتبى الكتاب لان ده ممكن يدخلك فمشاكل اكبر انتى كل الى عليكى تكونى حازمه معاه لحد لما تتجوزو وتكونو فبيت واحد هتكونى ليه قبل كده حتى لو انكتب الكتاب فده مش من حقه وهيخاصمك اتقلى عليه وهو الى هيرجع متخليهوش يحس بضعفك كونى قويه فالمواقف دى



وشباب كتير اوى كده علفكره المهم تكونى حازمه فالتصرف معاه


وربنا يبعد عنكو الشيطان ويجمعكم على خير يارب


     

هناك 6 تعليقات:

غير معرف يقول...

انا كان عندى نفس المشكله انا كنت حاسه انى انا اللى بتكلم بس الحمدلله حتى الان انا حازمه الوضع ويااااارب اقدر ابقى حازمه كده كتير........... وربنا يهديهم علينا يارب

hader يقول...

الله واعلم حببتى يمكن خطبط عشان يتسلى وبعدين يتركك شباب اليومين دول ما الهم امان صدقينى خدى بالى من حالك لا تصدقى لا تكبتى الكتاب وبعدن افرد سبتو بعض يقولك ويعيرك يالى ويلى

غير معرف يقول...

انا كنت بحب خطيبى من 5 سنين واتخطبنا بقالنا 3 شهور وواخدين على بعض اوى بس دايما لما بكون قدام اهلى وهو معايا بيكون كويس اووى بس لما نكون لوحدينا بالاقيه عايز دايما يبوسنى او يحضنى مش عارفه اعمل ايه .... ولما بزعق معاه بيقول انى مش بحبه وانا والله بحبه اوووى بس هو دايما باصص ليا وملاحظ حاجات كتير مثلا انتى طخنتى ...انتى فى حبايه فى وشك ودايما شاغل باله بيا ودايما عايزنا لوحدينا ...........
الرد بسرعه

غير معرف يقول...

والهي انا محتاره زيك كده مش عارفه اعمل ايه انا مخنوقه اوي

Unknown يقول...

والله انا زيكم والحل اننا نفسخ الخطوبه دول وسخين هو الي بيحب حد يعمل كده ده حب شهوه مش حب نقي

Unknown يقول...

احنا كدااا تعبنا والله